foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Gimnazjum im. Jana Pawła II w Kargowej

"Musicie od siebie wymagać, nawet gdyby inni od was nie wymagali". Jan Paweł II

Visitor heat map tracker, live visitor tracking, real time visitor counter

Kalendarz

Bieżący tydzień: 29
Bieżący miesiąc: 156
Ogółem: 207889

Jak oceniasz nową stronę?

Jest super. - 40%
Bardzo fajna. - 17.9%
Niezła stronka. - 10.5%
Taka sobie. - 31.6%

Głosów ogółem: 95
Głosowanie w tej sondzie zakończyło się w: marzec 23, 2015

kontakty

PolandHandGermany

14 października 2000 r. w Dniu Nauczyciela w naszym gimnazjum gościła grupa nauczycieli z niemieckiej szkoły w Jatznik.

W tym dniu pani Hanna Nowacka zaprezentowała typową lekcję sztuki.

Goście zjawili się po godz. 12.00. W klasie już siedzieli wybrani uczniowie, byli podekscytowani. Oficjalne powitanie odbyło się na korytarzu. Pan dyrektor przedstawił nauczycieli i pracowników, którzy przybyli na to spotkanie. Funkcję tłumacza pełniła pani Irena Kaczkowska. Następnie goście weszli do gabinetu. Osoby uczestniczące w pokazowej lekcji zachowali się bardzo kulturalnie - powstając z miejsc. Wszyscy nauczyciele usiedli z tyłu klasy. Rozpoczęły się zajęcia. Pani Nowacka zaproponowała udział w nich dwóm gościom i jednej osobie z naszego grona pedagogicznego - zgłosił się pan Z. Domagalski.
Temat pracy plastycznej należało wylosować. Okazało się, że zadaniem "artystów" było zilustrowanie uczuć: szału, radości, smutku itp. Malowano farbami plakatowymi na szkle, następnie odciskano na kartce papieru. Potem, gdy praca podeschła, należało wyciąć najciekawszy fragment i nakleić na kolorowej tekturce. Wszyscy doskonale się bawili. Na końcu podziwiano prace rozłożone na stołach. Spotkanie na lekcji sztuki zakończyło wręczenie przez gości obrazu przedstawiającego szkołę w Jatznick. Przekazano także listy od niemieckich uczniów oraz prezent od przewodniczącej samorządu niemieckiej szkoły dla przewodniczącej naszego gimnazjum - Doroty Kot.
Wszystkie sytuacje odbierano z dużym poczuciem humoru, toteż spotkanie upłynęło w bardzo miłej atmosferze.

W dniach od 7-11.06.2001r. przebywała u nas grupa uczniów z zaprzyjaznionej szkoły z Niemiec z Jatznick.

Wraz z 20 uczniami gościliśmy dyrektora VHRS Ottokara Krügera i nauczycielki: Anke Fechtner, Marina Gründer oraz Kerstin Wrage.

Nasi uczniowie razem z niemieckimi koleżankami i kolegami wzięli udział w " Biegu Kargowiaka" oraz imprezach z okazji Dni Kargowej. Następnego dnia byliśmy razem na wycieczce w Drzonkowie. Również pojechaliśmy do Wolsztyna, gdzie zwiedziliśmy Muzeum Roberta Kocha oraz parowozownię. Na sali gimnastycznej w Szkole Podstawowej odbyły się wspólne rozgrywki. Wieczorem odbyła się dyskoteka.

Uczniowie z Niemiec poznali nasze rodziny , naszą szkołę i naszą miejscowość. Zawarliśmy znajomości ,zostaliśmy zaproszeni do odwiedzin w Jatznick.

Od 24-28 września 2001r. byliśmy z rewizytą w Jatznick.

Zostaliśmy bardzo serdecznie przyjęci. Wczasie pobytu zwiedziliśmy miejscowe muzeum. Byliśmy na wycieczce w Ukranenland, gdzie piekliśmy chleb, strzelaliśmy z łuku, płynęliśmy łodzią i piekliśmy kiełbaski przy ognisku.

Potem zwiedziliśmy Torgelow. Następnego dnia zrobiliśmy całodniową wycieczkę na wyspę Uznam. Spacerowaliśmy po plaży. Był cudowna pogoda.

W czwartek zwiedziliśmy suszarnię nasion i smolarnię. Również odbyły się zawody sportowe, były ciekawe zajęcia w szkole i dyskoteka. W piątek musieliśmy niestety udać się w drogę powrotną.

W dniach 6-8 czerwca 2002r. grono nauczycieli ze Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Kargowej odwiedziło VHRS w Jatznick

Zostaliśmy bardzo serdecznie przyjęci. Poznaliśmy szkołę i system nauczania w Niemczech. Wspólnie spędziliśmy czas na wycieczce na wyspę Uznam do miejscowości Heringsdorf. Pogoda i humory były wspaniałe.Wieczorem długo dyskutowaliśmy w miejscowym ośrodku z nauczycielami i burmistrzem Vosem. Czas bardzo szybko minął i rankiem w niedzielę musieliśmy wracać do Kargowej.

Wizyta przyjaciół

W dniach 12 – 16.04.2005 Szkoła Podstawowa i Gimnazjum w Kargowej gościły uczniów z zaprzyjaźnionej szkoły z Jatznick z Niemiec. Wraz z 15 uczniami przybyły 2 nauczycielki: Christiana Portsch i Birgit Schaube. Uczniowie niemieccy byli zakwaterowani u rodzin polskich. Młodzież polska i niemiecka wzięła udział we wspólnym programie. W trakcie pobytu zawiązały się liczne przyjaźnie. Na apelu pożegnalnym popłynęły łzy. Wymiana młodzieży jest kontynuacją współpracy szkół z Kargowej i Jatznick od 2000 roku. Opiekunkami ze strony polskiej były Irena Kaczkowska i Grażyna Omieczyńska.
Program:
12.04 - Wspólna zabawa w pierwszym dniu po przyjeździe
13.04 - Wycieczka do Izby Pamiątek Regionalnych w Babimoście, demonstracja gry na koźle, zajęcia plastyczne, zwiedzanie Kargowej - plener fotograficzny "Kargowa dawniej i dziś", wspólna dyskoteka
14.04 - Powiatowe biegi przełajowe z udziałem gości z Niemiec
, wycieczka do skansenu w Ochli, wizyta w palmiarni w Zielonej Górze
15.04 - Wycieczka do Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego
16.04 - Apel pożegnalny
, wpisy do kroniki szkolnej, wycieczka do Paradyża, gorące pożegnanie z kolegami i koleżankami z Jatznick

ucz3_01.jpgucz3_02.jpgucz3_03.jpgucz3_04.jpgucz3_05.jpgucz3_06.jpgucz3_07.jpgucz3_08.jpgucz3_09.jpgucz3_10.jpgucz3_11.jpgucz3_12.jpgucz3_13.jpgucz3_14.jpgucz3_15.jpgucz3_16.jpgucz3_17.jpgucz3_18.jpgucz3_19.jpgucz3_20.jpgucz3_21.jpgucz3_22.jpgucz3_23.jpgucz3_24.jpgucz3_25.jpgucz3_26.jpgucz3_27.jpgucz3_28.jpgucz3_29.jpg

Copyright © 2018 Gimnazjum im. Jana Pawła II w Kargowej Rights Reserved.