foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Gimnazjum im. Jana Pawła II w Kargowej

"Musicie od siebie wymagać, nawet gdyby inni od was nie wymagali". Jan Paweł II

Visitor heat map tracker, live visitor tracking, real time visitor counter

Kalendarz

lipiec 2018
P W Ś C Pt S N
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Logowanie

Licznik odwiedzin

Poland 90.4%Poland
United States 6.4%United States
China 0.8%China
Croatia 0.8%Croatia
Netherlands 0.8%Netherlands

Dzisiaj: 2
Bieżący tydzień: 5
Bieżący miesiąc: 50
Ogółem: 208181

Jak oceniasz nową stronę?

Jest super. - 40%
Bardzo fajna. - 17.9%
Niezła stronka. - 10.5%
Taka sobie. - 31.6%

Głosów ogółem: 95
Głosowanie w tej sondzie zakończyło się w: marzec 23, 2015


tinaucz

Anna Polaszyk-Czerw

Szkoła Podstawowa w Kargowej

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z WYKORZYSTANIEM KOMPUTERA

dla klasy I szkoły podstawowej

Od marca ubiegłego roku prowadzę zajęcia z wykorzystaniem komputera w nauczaniu zintegrowanym. Przyprowadzając dzieci do pracowni informatycznej miałam na celu przekonać je, że przy pomocy komputera i odpowiedniego oprogramowania można nie tylko grać, ale i robić wiele ciekawych rzeczy. Chciałam również, aby dzieci nie posiadające komputera w domu miały również szanse zetknięcia się z tym urządzeniem. Jednym z powodów wdrożenia przeze mnie TI do nauczania początkowego było też uatrakcyjnienie zajęć zintegrowanych. Wykorzystując odpowiednie oprogramowanie, można zaciekawić dziecko trudnym dla niego tematem i uprzyjemnić naukę. Na takich zajęciach odbywa się zarówno kształcenie polonistyczne, przyrodnicze, plastyczne, techniczne, matematyczne, ruchowe jak i informatyczne, które jest tylko niewielkim fragmentem całego dnia aktywności dziecka w szkole. Dzieci rozwijają więc swoje zdolności manualne, koordynację wzrokowo - ruchową, inwencję twórczą, ćwiczą czytanie ze zrozumieniem, ortografię, wykonują zadania matematyczne.

Pragnę przedstawić scenariusz przykładowej lekcji z wykorzystaniem komputera i pokazać jaką rolę pełni komputer na takich zajęciach.

Temat ośrodka: Już wkrótce Wielkanoc

Temat dnia: Przygotowujemy kartkę świąteczną

Cele - przewidywane efekty dydaktyczno - wychowawcze:

Uczeń:

- czyta cicho ze zrozumieniem;
- potrafi wypowiedzieć się na temat niektórych tradycji i zwyczajów wielkanocnych;
- umie posługiwać się myszą (klikać i przeciągać obrazki);
- potrafi pokolorować obrazek w komputerze;
- projektuje i wykonuje kartkę świąteczną;
- dodaje i odejmuje w zakresie 20 z przekroczeniem progu dziesiątkowego;
- przestrzega zasad kulturalnego zachowania w każdej sytuacji.

Pomoce: krzyżówka dla każdego dziecka, paski papieru z nazwami zwyczajów świątecznych, komputer, program TI'99, wzory pisanek do pokolorowania, kolorowe kartki z bloku technicznego, kredki, papier kolorowy, nożyczki, klej, różne kartki pocztowe, wzory ręcznie wykonanych kartek, szablony elementów ozdobnych.

Plan zajęć

1. Wprowadzenie do lekcji - rozwiązanie krzyżówki, której hasłem jest "Wielkanoc", i wklejenie jej do zeszytu z języka polskiego.
2. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat zwyczajów wielkanocnych w ich domach.
3. Z ogółu różnych zwyczajów świątecznych wypisanych na paskach papieru i umieszczonych na tablicy wyłonienie zwyczajów wielkanocnych.
4. Poinformowanie dzieci, że tematem zajęć będzie wykonanie kartki wielkanocnej, na której później napiszą życzenia i wyślą do bliskiej osoby.
5. Przeglądanie i segregowanie kartek pocztowych przyniesionych przez dzieci pod względem tematycznym, przeliczanie kartek, porównywanie liczebności zbiorów.
6. Ustny opis wyglądu kartek wielkanocnych. Zwrócenie uwagi na symbole wielkanocne.
7. Pokaz gotowych wzorów ręcznie wykonanych kartek, które mogą być pomocne w projektowaniu kartek uczniowskich.
8. Podział klasy na dwie grupy.

Zajęcia w części sali bez komputerów.

- wybór przez dzieci jednego z czterech zaproponowanych wzorów pisanek

jaja

- pokolorowanie pisanki kredkami i ozdobienie papierem kolorowym - wykonanie karty świątecznej

anka4

 

Praca z komputerem

 

- odnalezienie w programie pisanek do kolorowania
- wybór jednej z nich i kolorowanie
- wydrukowanie pokolorowanej pisanki przez nauczyciela informatyki i wykorzystanie do dekoracji pracowni
- wykonanie zadania dodatkowego - ustawienie obrazków do odpowiednich napisów (jajko, kurczak, kogut)

anka1

 

Po wykonaniu wyżej wymienionych zadań grupy zamieniają się miejscami.
9. Omówienie i ocena prac oraz podsumowanie tej części zajęć.
10. Zabawa ruchowa - piosenka do słów Cz. Janczarskiego "Chór pisanek".
11. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 z przekroczeniem progu dziesiątkowego - rozwiązywanie zadań o tematyce świątecznej.

 

Uwaga: Wzory pisanek do kolorowania w formacie .bmp zostały wcześniej przygotowane i umieszczone w odpowiednim katalogu programu TI'99.

 

 

Copyright © 2018 Gimnazjum im. Jana Pawła II w Kargowej Rights Reserved.