foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Gimnazjum im. Jana Pawła II w Kargowej

"Musicie od siebie wymagać, nawet gdyby inni od was nie wymagali". Jan Paweł II

Visitor heat map tracker, live visitor tracking, real time visitor counter

Kalendarz

grudzień 2018
P W Ś C Pt S N
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Logowanie

Licznik odwiedzin

Poland 93.1%Poland
United States 5.4%United States
Russian Federation 1.3%Russian Federation

Dzisiaj: 2
Bieżący tydzień: 2
Bieżący miesiąc: 43
Ogółem: 208546

Jak oceniasz nową stronę?

Jest super. - 40%
Bardzo fajna. - 17.9%
Niezła stronka. - 10.5%
Taka sobie. - 31.6%

Głosów ogółem: 95
Głosowanie w tej sondzie zakończyło się w: marzec 23, 2015


historia

z wykorzystaniem technologii informacyjnej

Opracował: mgr Zdzisław Domagalski
Prowadzący: mgr Zdzisław Domagalski

Temat: Walka Greków w obronie niepodległości.

Treści
- Armia grecka,
- Persowie,
- Zagrożenie niepodległości państw greckich,
- Bitwa pod Maratonem, Termopilami, Salaminą.

Metody: praca z podręcznikiem, mapą, praca z pakietem multimedialnym

Środki dydaktyczne: podręcznik, mapa "Starożytna Grecja", atlas historyczny Gimnazjum, Wydawnictwo Demart, Warszawa 2000, Multimedialna Wielka Encyklopedia Kultur Starożytnych - Grecja, Optimum Pascal Multimedia 2000, projektor, komputery.

Osiągnięcia ucznia:
- Zna skład armii greckiej (PP),
- Potrafi przedstawić przyczyny wojen grecko-perskich (P),
- Zna i potrafi omówić przebieg konfliktu grecko-perskiego (PP),
- Interpretuje mapę historyczną (P),
- Korzysta z różnych źródeł informacji (P),
- Selekcjonuje i uogólnia informację z podręcznika (P),
- Potrafi zaprezentować swój dorobek na forum publicznym (P).

Czas: 1 godzina

Tok lekcji:I. Wprowadzenie
1.Nauczyciel zapoznaje uczniów z tematem, głównymi zagadnieniami i celami lekcji. Informuje ich również o sposobie realizacji tematu, sposobie instalacji programu multimedialnego:
a) Włóż dysk do czytnika CD-ROM,
b)Jeżeli program nie uruchomi się automatycznie z menu Start wybierz
Programy, Optimum Pascal oraz kliknij w ikonę "Grecja",
c)Po uruchomieniu programu klikamy kursorem myszy na ikonę - wojsko,

historia1

 

d) Pojawiają się na ekranie ikony:
- Wojownicy epoki mykeńskiej,
- Wojownicy epoki archaicznej i klasycznej,
- Flota grecka,
- Słynne bitwy

 


e) otwierając poszczególne ikony możemy pogłębi informację klikając na
okno dialogowe "więcej na temat", gdzie znajdziemy takie pojęcia jak: falanga, walka, uzbrojenie hoplity, wojsko Aten, wojsko Sparty, wojska
pomocnicze, twierdze.

historia2

 

II. Rozwinięcie

 

1.Wykorzystując mapę nauczyciel w trakcie krótkiego wykładu przedstawia przyczyny wojen grecko-perskich.

 

2. Nauczyciel dzieli uczniów na grupy i przydziela im zadania.

 

Grupa I
Wybierzcie spośród siebie:
- lidera, który pokieruje pracą grupy,
- sekretarza, który zapisze wnioski i spostrzeżenia,
- sprawozdawcę, który przedstawi wyniki waszej pracy całej klasie.
Korzystając z programu multimedialnego "Wielka Encyklopedia Kultur Starożytny- Grecja" zapoznacie się ze składem armii greckiej, metodami walki, uzbrojeniem.

historia3

 

Grupa II
Wybierzcie spośród siebie:
- lidera, który pokieruje pracą grupy,
- sekretarza, który zapisze wnioski i spostrzeżenia,
- sprawozdawcę, który przedstawi wyniki waszej pracy całej klasie.
Korzystając z programu multimedialnego "Wielka Encyklopedia Kultur Starożytnych - Grecja" przedstawicie reszcie klasy przebieg bitwy pod Maratonem.

 

Grupa III
Wybierzcie spośród siebie:
- lidera, który pokieruje pracą grupy,
- sekretarza, który zapisze wnioski i spostrzeżenia,
- sprawozdawcę, który przedstawi wyniki waszej pracy całej klasie.
Korzystając z programu multimedialnego "Wielka Encyklopedia Kultur Starożytnych - Grecja" przedstawicie reszcie klasy przebieg bitwy pod Salaminą, metody walki morskiej, budowę okrętów wojennych Ateńczyków.

historia4

 

Grupa IV
Wybierzcie spośród siebie:
- lidera, który pokieruje pracą grupy,
- sekretarza, który zapisze wnioski i spostrzeżenia,
- sprawozdawcę, który przedstawi wyniki waszej pracy całej klasie.
Korzystając z tekstu podręcznika (str.39) przedstawicie reszcie klasy przebieg bitwy pod Termopilami.

 

3. Praca uczniów w grupach. Uczniowie pracują samodzielnie. Nauczyciel kontroluje ich działania, zwracając uwagę na zaangażowanie poszczególnych osób w grupach. Należy dopilnować, aby wszyscy uczniowie brali udział w pracy. Osoby najbardziej zaangażowane powinny być wyróżnione przy ocenie końcowej.

 

4. Prezentacja referatów uczniowskich z wykorzystaniem rzutnika umożliwiającego prezentację komputerową.

 

5. Ocena pracy uczniów. Nauczyciel ocenia pracę grup, zwracając uwagę zarówno na poziom merytoryczny, jak i sposób prezentacji.

 

III Podsumowanie

 

Za pomocą drzewa decyzyjnego uczniowie pod kierunkiem nauczyciela przedstawiają skutki wojen grecko-perskich.

 

 

 

 

Copyright © 2018 Gimnazjum im. Jana Pawła II w Kargowej Rights Reserved.